Sabtu, 10 September 2011

Rumah Terbuka UMNO Bahagian Merbok.



Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri UMNO  Bahagian Merbok telah diadakan siang tadi(10/10/2011) bertempat di Kompleks Kebajikan Masyarakat Sungai Petani,Kedah.Majlis tersebut yang bermula pada jam 12.00 tengahari,berlangsung selama 4 jam sehingga pukul 4.00 petang.




Diangarkan lebih dari 8000 orang tetamu pelbagai kaum telah membanjiri khemah-khemah yang terletak diperkarangan kompleks tersebut,juga didalam dewan.UMNO Bahagian Merbok melalui ketua bahagiannya,YBhg. Dato' Hj. Tajul Urus Mat Zain bersama AJK  Bahagian telah berusaha untuk menjadikan rumah terbuka pada kali ini menjadi yang terbaik berbanding pada tahun-tahun yang lepas.Rata-rata tetamu yang ditemui juga melahirkan rasa gembira serta amat berpuas hati dengan sambutan serta juadah yang disediakan.Pelbagai juadah istimewa telah disediakan untuk tetamu yang hadir.Ada diantara tetamu yang hadir turut membawa bersama pelbagai jenis aduan juga surat permohonan yang memerlukan perhatian dari YBhg. Dato’ selaku penyelaras Parlimen Merbok yang dikenali penduduk sebagai pemimpin yang amat perihatin akan permasalahan Rakyat.

Masakan panas turut disedikan
                                                           
Melayan tetamu dengan surat permohonan untuk perhatian YBhg.Dato'
Wakil dari parti-parti komponen BN yang  hadir juga turut merasa gembira dan berpuas hati dengan penganjuran majlis tersebut yang disifatkan  oleh mereka sebagai amat berjaya.Menurut mereka,majlis yang meriah seperti  ini bukan saja dapat merapatkan hubungan kaum tetapi juga dapat menebalkan semangat setiakawan rakyat pelbagai kaum di negara ini.mereka juga mengambil kesempatan untuk bergambar kenangan bersama YBhg. Dato’.



Dalam pada itu YBhg. Dato' juga mengambil kesempatan pada majlis tersebut untuk menyampaikan bantuan pinjaman Tekun kepada peminjam yang telah berjaya dalam permohonan mereka.Sambil mengucapkan tahniah,beliau turut menasihatkan mereka agar senantiasa bersifat tekun dalam menjalankan apa jua jenis perniagaan dan usaha yang diceburi demi untuk memajukan diri serta meningkatkan kualiti hidup.Menurut beliau,pihak kerajaan sentiasa mencari jalan bagi membantu mereka yang berminat untuk menceburi bidang perniagaan,namun yang akan menentukan kejayaan mereka adalah diri mereka sendiri.Beliau turut menyarankan agar mereka berusaha untuk mendalami ilmu berkaitan bidang yang diceburi.


Sebahagian penerima pinjaman Tekun.
Lokasi majlis,Dewan serbaguna di kompleks kebajikan masyarakat sungai petani 


Pada kira-kira jam 3.00 petang pula turut diadakan majlis penyampaian bantuan Pertubuhan Peladang Kawasan(PPK)Merbok yang menyaksikan pelbagai jenis bantuan diberikan kapada rakyat tanpa mengira kaum seperti bot gentian kaca,enjin sangkut serta pukat.acara penyampaian bantuan telah disempurnakan oleh Pengerusi  Badan Perhubungan UMNO Negeri  kedah,Dato’ Paduka Ahmad Bashah Md Hanipah yang turut hadir pada majlis itu.

                                               



Tiada ulasan: