Ahad, 30 Disember 2012

6 jam pun boleh kalau Hadi Awang setuju jumpa cikgu Non.


Tak tahulah sama ada benar Hadi Awang yang berkata, dia mahukan 1 jam siaran untuk dia menerangkan tentang AMANAT HAJI HADI secara langsung menerusi siaran televisyen, atau sebenarnya Hadi Awang cuba didesak oleh puak-puak dalam PAS yang sudah kepanasan penangan AMANAT HAJI HADI 1981 yang masih tidak dan sampai bila-bila pun tidak selesai.
Rais Yatim dah bagi persetujuan dan peruntukan masa untuk Hadi Awang menerangkan tentang AMANAT HAJI HADI 1981 yang dikatakan oleh pecacai PAS, kononnya ia bukan untuk orang UMNO walaupun dari tahun 1981 sehingga sekarang, terlalu ramai orang UMNO yang telah dikafirkan oleh orang PAS, menerusi televisyen.
Sebenarnya kalau setakat Hadi Awang bercakap seorang diri di hadapan kamera dan kata-katanya kemudian dipancarkan ke seluruh negara, ia belum cukup untuk menerangkan tentang isi amanat tersebut.
Yang paling penting, Hadi Awang perlu bercakap di hadapan kumpulan bekas dan masih lagi anggota PAS yang sangat percaya, bahawa melawan UMNO adalah jihad, malah derma untuk para penceramah PAS juga dianggap jihad.
Lebih afdal lagi sekiranya, dia bercakap di hadapan bekas-bekas orang PAS yang pernah menjalankan tugas amanat tersebut, mengkafirkan orang UMNO dengan pelbagai cara, termasuklah dengan menceraikan isteri masing-masing yang merupakan Wanita UMNO.
 
 
Lebih menarik, jikalau Hadi Awang bercakap di hadapan bekas orang PAS yang pernah bertekak sampai terkeluar anak tekak di serambi masjid menerangkan dalil dan nas mengapa orang UMNO kafir.
Mungkin ada baiknya juga kalau BUKU KAFIRKAN AKU? yang ditulis oleh C.N. Al-Afghani itu ditangani sekali oleh Hadi Awang dan para penyokongnya dalam sebuah majlis yang kemudian disiarkan secara langsung oleh televisyen... tak kiralah sama ada stesen RTM, Media Prima, Al-Hijrah mahupun ASTRO...
Ramai yang mahu tahu, apa yang tertulis di dalam buku itu, adakah mencerminkan AMANAT HAJI HADI yang sebenar atau sebenarnya penulis tersebut salah faham sekaligus turut menyeret ratusan ribu orang PAS yang lain untuk faham AMANAT HAJI HADI secara harfiah.

Rasa-rasanya daripada Hadi Awang bercakap seorang diri di hadapan kamera dan ditonton menerusi televisyen, beratus kali ganda ramainya yang mahu tengok Hadi Awang menerangkan kepada kaum PAS yang pernah mengkafirkan orang UMNO menerusi AMANATnya!!

Isnin, 24 Disember 2012

Akibat percaya amanat Hadi, bekas penyokong Pas terlepas lauk daging masak kicap dirumah kenduri!

 
Ketaksuban kepada Amanat Haji Hadi menyebabkan sebahagian ahli Pas mengelak daripada mengambil lauk daging sewaktu menghadiri kenduri ahli dan penyokong UMNO kerana percaya sembelihan mereka tidak sah dan haram dimakan.

Perkara itu didedahkan bekas ahli Pas dari Kampung Bukit Payong Hulu Besut, Mat Ali Mat Resat, 62, yang turut menjelaskan, mereka juga seboleh-bolehnya cuba mengelak menghadiri kenduri dan menziarahi jenazah ahli dan penyokong UMNO dan jika terpaksa melakukannya hanya kerana mahu mengambil hati.
"Pendek kata kalau orang lain hadir ke satu-satu majlis kenduri mereka akan menikmati juadah yang disediakan dengan berselera, tetapi bagi kami hanya makan sambal cili dan acar timun. Kemudian balik makan di rumah atau di kedai," katanya.
Mat Ali menyingkap pengalaman silamnya sewaktu mengulas pendedahan bekas penyokong tegar Pas, Zainon Ismail atau lebih dikenali C.N Al-Afghani masih ramai yang berpegang kuat dengan Amanat Haji Hadi sehingga kini.
Bagaimanapun kata Mat Ali, apa yang pelik adalah apabila berada diluar kampung atau dalam perjalanan, soal siapa yang menyembelih dan siapa yang menyediakan hidangan atau juadah dan di masjid mana perlu singgah tidak timbul lagi.
Katanya, jika terpaksa ke masjid berdekatan, ramai ahli dan penyokong Pas hanya hadir solat Jumaat apabila giliran imam daripada orang Pas sendiri, tetapi akan memulaukannya apabila giliran imam dalam kalangan penyokong UMNO.

“Inilah perkara yang pelik tetapi menyesatkan yang berlaku kerana kami percaya dan berpegang teguh kepada Amanat Haji Hadi yang sampai sekarang masih menjadi ikutan ramai ahli dan penyokong tegar Pas,” ujarnya.
Malah, Mat Ali yang percaya dengan pendedahan Zainon itu berkata, kesediaannya untuk ditemuramah juga akan memarakkan kebencian pengikut Pas terhadapnya.
Katanya, setelah lebih 30 tahun berada dalam Pas akhirnya dia mengambil keputusan keluar dan menyertai UMNO pada 2004 apabila melihat Pas semakin terpesong setelah bekerjasama dengan Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP.
“kalau sebelum ini UMNO dianggap kafir kerana bekerjasama dengan MCA dan MIC, tetapi nampaknya tidak demikian apabila Pas bekerjasama dengan kedua-dua parti yang diterajui pleh ramai kalangan bukan Islam.
“Pas nampaknya masih sanggup bekerjasama walaupun dihina oleh DAP yang jelas menolak hukum hudud dan negara Islam, tetapi perkara ini masih tidak disedari oleh ahli dan penyokong yang seolah-olah seperti patung sahaja,” jelasnya.

Sabtu, 22 Disember 2012

Nik Aziz nak bertanding PRU-13 kerana mahu mencegah kemungkaran Umno?


Ehh..kenapa Nik Aziz menangis?
Klik gambaq untuk mengetahuinya..

Wajib baca! - Tiga Negara Diperintah Dajjal Sudah Bergabung.


 

Isu sebenar yang berlaku di Syiria.

Kedatangan Ulama' (Sheikh Muhammad Ali al-Sabuni Syiria) di UKM, menerangkan keadaan saudara kita di sana..

Syeikh mengatakan ada 3 sebab negara Syiria lebih DIUTAMAKAN dari Palestine untuk jihad:
1)Beliau mengatakan keadaan di Syria lebih teruk dari Palestine.. Umat Islam telah ramai dibunuh dengan kejam.. Banding dengan Palestine, walau bertahun2 telah dijajah dizalimi, IBARAT kematian rakyat palastine 60 ribu orang pada tempoh 60 tahun..

Tapi di Syria.. 60 ribu yang telah TERKORBAN dengan HANYA TEMPOH 2 TAHUN kekejaman berlaku.. tapi itu baru yang diwar2kan.. yang ditulis.. tapi disebaliknya ada lagi kematian yang tidak direkod berpuluh2 ribu lagi kematian..
2) Sebab telah keluarnya fatwa dari ulama-ulama seluruh dunia, mereka berdasarkan Quran dan Sunnah melihat keutamaan negara Syria itu yang istimewa.. di mana bumi Syria adalah bumi Dimasyh: tempat Nabi Isa a.s. akan turun nanti, Syam Syria.. dan Imam Mahdi mengikut dalil al-Quran.

3) Jadi jihad di negara Syria kerana bantu Syria ibarat bantu Palestine.. tapi isu di Syria ramai orang tak tahu berbanding dengan Palestine.. di Syria tidak dibenarkan diwar2kan segala maklumat, tiada media..tidak benarkan bantuan masuk pun.
Kata sheikh, "tiada satu pun masjid di syiria yang tidak dibom!", masjid dihina..orang Syiah mencabuli wanita ahli sunnah di dalam masjid.

Di Syria tiada Hospital untuk bantu orang Sunnah. Jika mereka dibom, mereka dibiarkan macam itu saja. Kesakitan hingga mati, si emak tak boleh tolong dan akan rahsiakan kematian ahli keluarganya, jika tidak akan ditangkap dan dibunuh juga.
SYIAH buat kekejaman sebab dia berpegang bahawa halal darah ahli sunnah wal jamaah. Mereka percaya jika dapat sembelih ahli sunnah, darahnya di bumi ni, akan dapat bangkitkn ketua mereka nanti iaitu: al Masih ad Dajal laknatullah!!!

*jadi Ulama TU PESAN: , mereka taknak bantuan hanya duit sebab bukan boleh bawa masuk di syria, bukan hanya doa kita2 je.. tapi beliau PESAN: sampaikanlah kepada yang lain... ambil tahu cakna tentang negara Syria, agar semua tahu dan bersatu..

Sementara itu Prof. Dr. Yusuf Qardhawi beberapa bulan lalu menyatakan seperti berikut;

 
Prof. Dr. Yusuf Qardhawi berpandangan, mereka yang telah menunaikan ibadat haji dan umrah wajar bagi mereka menggunakan wang tersebut untuk didermakan kepada saudara seagama di Syria yang amat memerlukan waktu ini.

Berdasarkan aulawiyat (keutamaan), menurut beliau situasi yang terdesak waktu ini di Syria dan di seluruh dunia menyaksikan umat Islam ditekan dan dizalimi memerlukan kepada keprihatinan dan pertolongan. Melainkan mereka yang buat pertama kali menunaikan ibadat haji kerana ia merupakan kefardhuan bagi setiap muslim sekali dalam seumur hidup.

Menurut Syeikh Qardhawi, beberapa kaedah yang digariskan oleh Islam perlu dinilai iaitu:
Pertama: Allah tidak akan menerima amalan sunat hingga ditunaikan amalan fardhu. Contohnya, setiap mereka yang mengerjakan umrah tanpa mengeluarkan zakat sebagai contoh, maka umrahnya ditolak oleh Allah.

Keutamaan mengeluarkan harta bagi mengerjakan umrah ialah perlu dibersihkan terlebih dahulu hartanya dengan kefardhuan zakat.

Kedua: Allah tidak akan menerima amalan sunat yang menjurus kepada perbuatan yang haram kerana menyelamatkan dosa dari yang haram perlu didahulukan berbanding memperoleh pahala dari amalan sunat.
Ketiga: Pintu kebaikan yang dikurniakan oleh Allah amat luas maka jangan disempitkannya kerana mereka yang mengerjakan haji secara berulang kali akan menutup peluang saudara Islam lain yang masih belum berkesempatan menunaikan ibadat ini.

Justeru, dua kesimpulan yang dibuat kepada mereka yang melakukan ibadat haji berulang kali:

1) Dapat menggunakan wang tersebut bagi membantu umat Islam yang kesusahan yang amat memerlukan bantuan.
2) Memberikan peluang kepada saudara Islam lain yang masih belum menunaikannya

 Fakta wasukalu
Selama tempoh sekitar 70 tahun Zionis menjajah bumi Palestin, mereka telah membunuh sekitar 30 ribu umat Islam Palestin. Manakala rejim Syiah Nusairi (era Bashar) di Syria pula, dalam tempoh 2 tahun sahaja telah membunuh lebih daripada 50 ribu umat Islam Syria.

Jika dicampur jumlah mangsa tragedi Hama pada tahun 1982 (era Hafeez Asad) yang mengorbankan lebih 46 ribu umat Islam, maka jumlah keseluruhan umat Islam yang dibunuh Syiah di Syria ialah 96 ribu orang sejak tahun 1982 iaitu tempoh masa yang lebih singkat iaitu 30 tahun sahaja.
Kesimpulannya Syiah membunuh ASWJ dengan purata 3200 orang setahun selama 30 tahun manakala yahudi zionis Israel membunuh ASWJ dengan purata 428 orang setahun selama 70 tahun.

Perkara yang perlu kita fikirkan untuk mengaitkan Israel, AS, Negara Syiah Iran, Iraq dan Syria
1. Penyerahan Bukit Golan kepada israel.

2. Penyiaran empat rangkaian agama Iran dari stesen di Israel.
3. Peranan Amerika menyerahkan Iraq kepada kepimpinan Syiah.

4. Kaitan yahudi Israel dengan yahudi iran. 70.000 yahudi Iran telah berpindah ke Israel selepas kejayaan revolusi Islam di Iran.

5. Darah yahudi dalam tubuh ahmadinejad.

6. Sejarah syiah menurut ASWJ - Hasil tipu daya oleh seorang yahudi yaman. Syiah diasaskan oleh Abdullah Ibnu Saba' seorang Yahudi dari San'a Yaman.
7. Lihat peta di bawah. Dengan penyerahan Iraq kepada pemerintahan Syiah bermakna tiga negara dikuasai syiah seolah-olah bercantum dalam peta. Jika benar andaian gua bahawa syiah adalah proksi yahudi Israel bermakna keempat-empat negara dajjal sudah bergabung (saling bersambung) berdasarkan kedudukan peta politik.

8. dan kaitan Syam sebagai lokasi perang akhir zaman dan lokasi turun nabi Isa a.s. di akhir zaman.

 
Walaupun Syam/Syria bukan tanah suci umat Islam seperti BaitulMuqadis namun ia adalah bumi ambiya di mana letaknya makam para ambiya seperti Nabi Nuh AS di Kerak dan makam nabi Sulaiman AS di Sarfah. ASWJ Syria juga perlu dibantu seperti mana bantuan kita kepada Palestine.

Ingat yahudi ingat syiah, Amerika, Israel, Iran, Iraq, Syria, dan Lebanon adalah sekutu belaka.
Syiah di Malaysia macam mana?Apabila mereka berkembang, adakah ASWJ akan turut dimusuhi dan dibunuh?

 kredit: Syeikh Ali As-Sobuni.
Salam Ukhuwah..~
 
Sumber: blog tok wan

Jumaat, 21 Disember 2012

Isu pergaduhan kaum di Sungai Petani, Hati-Hati Agenda OCS – Opposition Sponsored Chaos!


Sudah dibincangkan banyak kali di dalam mesyuarat strategik PKR – PRU ke 13 tidak akan mampu dimenangi oleh pembangkang TANPA wujudnya suasana kekacauan dan huru-hara. Ini sudah dibentangkan banyak kali. Dalam mesyuarat, mereka pakai singkatan OCS. Puas juga nak dapat tahu maknanya. Tapi kebetulan seorang budak AMK yang maklumkan – Opposition Sponsored Chaos.
Kejayaan HINDRAF dalam mempengaruhi undi kaum India sebelum PRU12 adalah suatu contoh di mana suasana kekacauan akan memberikan kelebihan dan advantage kepada pembangkang. Ini yang sedang dirancang dan disusun secara strategik.

Bersih 1.0, Bersih 2.0 dan berikutnya memang mempunyai matlamat ini. Namun, Bersih akan menggunakan strategi lain. Apa yang perlu disampaikan oleh Bersih dan ditanam dalam minda rakyat adalah perkara-perkara seperti berikut:-

 •Membenih semangat ‘menentang’ the kerajaan;

 •Menanamkan imej buruk kepada agensi dan kerajaan;

 •Meletakkan pihak penguatkuasa sebagai ‘vultures’ dan mempunyai agenda jahat;

 •Kerajaan vs. Rakyat;

 •Wajah berbilang kaum yang anti kepada kerajaan.
 
Bersih sebenarnya adalah by-product kepada HINDRAF. Namun HINDRAF terlalu HINDU CENTRIC. HINDRAF gagal menarik undi pelbagai agama/bangsa.
Ambiga memang berjaya di peringkat awal. Namun apabila respons yang dibuat oleh NGO Melayu menampilkan Ambiga sebagai India – semuanya gagal. Ini yang buat Anwar banyak tak puas hati. Sampaikan satu peringkat, Samad Said dibawa masuk sebagai wajah Melayu kepada Bersih.
Nampaknya, OCS ini adalah sesuatu yang memang boleh memberikan dividen politik kepada pembangkang. Berdasarkan tinjauan rambang dalaman yang dilakukan PKR, sementara Bersih 1.0 mampu menarik hampir 1.2 juta undi; pelaksanaan seterusnya tidak menzahirkan traction undi yang sama. Malahan, wujud trend pengurangan undi. Kalangan yang menyokong sebelum ini terasa seperti dipergunakan oleh kelompok ini.
Inginlah diingatkan, rakyat jangan berasa risau sangat dengan apa yang berlaku – tidak kiralah di mana pun; Jinjang ke, Taman Medan ke, Taman Melati ke, Sungai Petani ke, kita perlu mencari sebab yang nyata. OCS ini agenda yang sangat licik di kalangan pembangkang. Demikian juga apa yang berlaku di Gombak, sama sahaja.

PKR memang hebat bab psy-war ini. Kena ingat tu.

Sumber - Gelagat Anwar.
 

Gelagat Anwar


PRU-13 - Manifesto BN Akan Diumum Lebih Awal.

Setiap kali menjelangnya Pilihanraya Umum sudah menjadi kewajipan bagi parti-parti politik yang bertanding mengemukakan manifesto masing-masing untuk untuk dinilai dan dipertimbangkan oleh rakyat khususnya para pengundi.

Melalui manifesto yang dibentangkan itu para pengundi akan lebih memahami hala tuju dan perancangan sesebuah parti politik atau gabungan yang disertainya sama ada ia bermanfaat kepada rakyat dan negara atau sebaliknya.
Pilihanraya Umum Ke-13 (PRU 13) yang akan berlangsung tidak berapa lama lagi ini dijangkakan paling sengit dalam sejarah, untuk itu setiap manifesto oleh parti politik juga dijangkakan akan lebih menarik dari sebelumnya.
Menurut sumber-sumber dalaman yang diperolehi, BN sebagai peneraju Kerajaan Pusat kini sedang dalam proses akhir untuk menyediakan manifesto sempena PRU 13 kelak.
Sebelum ini, sudah menjadi tradisi BN membentangkan manifestonya beberapa hari sebelum hari penamaan calon, bagaimanapun BN kali ini dijangkakan akan mengumumkannya lebih awal dari kebiasaannya.

Berkemungkinan manifesto BN itu akan diumumkan dua minggu sebelum hari penamaan calon bertujuan bagi membolehkan lebih ramai rakyat dan para pengundi mengetahui dan memahami isi kandungannya.

Bagi BN yang sudah berpuluh tahun menerajui negara ini, pastinya tidak akan melepaskan peluang ini untuk mempersembahkan manifestonya yang terbaik dengan janji yang realistik.
Sementara itu, pakatan pembangkang yang bernaung di bawah gabungan PR yang tidak berdaftar itu pula dijangkakan bakal berdepan kesulitan dan kesukaran memandangkan persepsi ramai tika ini terhadap mereka agak buruk.

Ini berikutan banyak janji-janji yang ditaburi oleh pemimpin PR dalam manifesto PRU 12 2008 yang lalu masih banyak lagi yang belum mampu ditunaikan sehingga ke hari ini.

Lebih memburukkan keadaan apabila Menteri Besar Kerajaan PKR Selangor, Khalid Ibrahim pada Ogos lepas secara terbuka mengakui manifesto yang dikemukakan PR pada PRU 2008 dulu bukanlah satu perjanjian yang wajib untuk dipatuhi.
Kenyataan itu tidak sahaja menyebabkan rakyat semakin menjauhi PR malah semakin meyakinkan para pengundi bahawa gabungan haram itu masih terlalu besar jurang perbezaannya bila dibandingkan dengan BN.
Berdasarkan senario ini, BN dijangkakan bakal mendapat kelebihan besar dikalangan para pengundi, lebih-lebih lagi gabungan pelbagai parti yang bergerak mengikut lunas undang-undang ini sudah terbukti reputasinya dalam menepati janji.

Pandainya Nik Aziz cari alasan nak bertanding lagi dalam PRU-13.


“jika Mahathir letak jawatan pada hari ini, esok ambo (saya) pula letak jawatan sebagai Menteri Besar Kelantan,”.
 
Itu kata Nik Aziz suatu ketika dulu menjelang dan selepas PRU-10 (tahun 1999).
Nik Aziz mencabar Perdana Menteri ketika itu Tun Mahathir Mohamad supaya meletakkan jawatan Perdana Menteri kerana mendakwa Dr. Mahathir sudah tua dan nyanyuk serta sentiasa uzur.
Dan seperti yang kita semua tahu, Tun Mahathir telah letak jawatan sebagai Perdana Menteri pada tahun 2003 dan hingga ke hari ini pun, sudah lebih 9 tahun Mahathir letak jawatan, Nik Aziz masih bertenggek sebagai MB kelantan walaupun sudah tua dan uzur seperti apa yang dia pernah kata kepada Mahathir dahulu.

 

PRU-13, Nik Aziz tetap berkeras nak bertanding lagi.

 
KOTA BHARU - "Insya-Allah..apa saja perkara yang Umno tidak setuju, saya akan buat.
Macam saya kata dulu, bertanding politik bukan pada tubuh yang sihat tetapi fikiran yang betul, tidak mabuk.
Tapi,kalau ajak saya bertumbuk, saya minta maaf,’’ kata Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Aziz Nik Mat yang menyatakan pendirian sama untuk bertanding pada  Pilihan Raya Umum Ke-13(PRU-13) nanti.
Nik Aziz yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Cempaka berkata, beliau tidak akan bersara selagi Umno masih mengamalkan dasar kebangsaannya dan bukannya dasar Islam yang diperjuangkan Pas.

‘Kalau  Umno tukar dasar kebangsaannya kepada dasar Islam, maka Pas dan Umno bersatu. Buat apa lagi saya berpolitik,tidur malam pun jadi tidak nyenyak.
"Tapi, selagi Melayu sokong Umno, wajib bagi saya untuk melawan kerana ini barang mungkar," katanya ketika ditemui di kediaman rasmi Menteri Besar, di JKR 10, di sini,semalam.
Berdasarkan rekod, beliau yang kini berusia 81 tahun menyandang jawatan Mentari Besar Kelantan paling lama iaitu sejak 1990,pernah memenangi kerusi Parlimen Kelantan Hilir (kini dikenali sebagai Pengkalan  Chepa)pada 1967 dan berkhidmat sehingga 1986. – HM.

Isu semakin panas, bekas penyokong Pas tidak mahu terus memusuhi UMNO.


Ketika menjadi penyokong tegar Pas, kebencian terhadap UMNO meruap-ruap dan darahnya bagaikan menyirap apabila soal kebaikan UMNO dan kerajaan didengarinya.
Disebabkan taksub, dia juga membayangkan emosinya terganggu setiap apabila melihat bendera atau lambang UMNO dan Barisan Nasional (BN) di depan mata yang dianggapnya penghalang terhadap perjuangan jihad Pas untuk menegakkan sebuah negara Islam.
''Saya tidak boleh tengok. Ada ketikanya saya kerah budak-budak untuk membuangkan dan saya akan bergalang-ganti menghalang sebarang cubaan untuk menampal atau mengantung bendera atau lambang parti UMNO dan Barisan Nasional," ujarnya.
Hashim Deraman, 56, menceritakan Amanat Haji Hadi mengukuhkan sokongannya kepada Pas namun akhirnya dia beransur-ansur menyedari ikutan secara membuta-tuli itu suatu yang sia-sia berdasarkan pemerhatiannya terhadap tindak- tanduk para pemimpin Pas.

Apabila Pas semakin galak mempertahankan hubungannya dengan parti seperti DAP, Parti Sosialis Rakyat Malaysia (PSRM)dan Parti Keadilan Rakyat (PKR), dia mula berfikir apakah masih terpakai amanat itu yang menyentuh hubungan UMNO dengan parti-parti bukan Islam (MCA, MIC dan Gerakan).

Beliau mula mempersoalkan mengapa harus berterusan membenci UMNO dan penyokongnya yang menerima Islam sedangkan perjuangan Islam Pas semakin reda dan tindak tanduk pemimpinnya juga mula menampakkan mengejar kebendaan.
“Mengapa mereka masih terus memusuhi UMNO sedangkan (Pas) boleh begitu rapat dengan DAP yang jelas menolak  perjuangan ke arah negara Islam. Bagamana pula sikap kita sama ada ingin memilih calon bukan Islam DAP atau calon melayu dan Islam UMNO dalam Pilihan raya?,”
Beliau juga mengakui melihat Pas hanya lebih berperanan untuk membantu mengukuhkan DAP dan akan terus tunduk kepada rakan-rakannya dalam pakatan pembangkang, tidak nampak lagi perjuangan Islam dan jihad Pas.
Sementara itu, Ahli perlimen Kulim-Bandar Baharu, Datuk Zulkifli Noordin berkata, amanat Haji Hadi yang dikeluarkan 31 tahun lalu bukan sahaja telah memecah-belahkan umat Islam malah telah menyebabkan krisis akidah yang amat hebat.
Ekoran berpegang dengan amanat tersebut, ahli-ahli Pas memulau orang UMNO sehingga ke peringkat mengkafir.
“Itu belum dikira status mereka yang terkorban dalam peristiwa Memali apabila kesemua ahli Pas yang terkorban diangkat sebagai mati syahid kerana menentang polis di bawah kerajaan dibawah kerajaan UMNO dan Barisan Nasional (BN). Kesemua yang terkorban itu di kebumikan tanpa mandi dan dikafankan. Apakah hukumnya dan siapakah yang harus bertanggungjawab,”.
...
Sumber dipetik dari Utusan Malaysia hari ini, sila dapat Utusan untuk lebih banyak kupasan menarik.
 

 Klik gambar untuk baca tajuk diatas.

Khamis, 20 Disember 2012

Amanat Hadi sebenarnya ajaran sesat yang sengaja disebarkan untuk guling kerajaan!

Amanat Haji Hadi yang dikeluarkan pada 1981 adalah ajaran sesat yang sengaja disebarkan dan digerakkan untuk menggulingkan kerajaan.
Ketika itu penyebarannya mensasarkan institusi pengajian tinggi (IPT) dan pejabat kerajaan melalui usrah serta mengajak mereka bersama PAS menggulingkan kerajaan Barisan Nasional (BN) yang dianggap kafir.
Bekas ahli Dewan Ulama PAS, Prof Madya Mohd Noor Deris yang ketika itu bersama Datuk Seri Abdul Hadi Awang menggerakkan penyebaran amanat berkenaan mendakwa peristiwa berdarah Memali tercetus akibat amanat itu kerana kumpulan yang berkumpul di kampung itu berjuang menentang kerajaan yang dianggap tidak Islam.
“Malah, beberapa gerakan berhaluan kiri dan militan juga mula digerakkan ketika itu. Bahkan, saya pernah terbabit dengan usrah di dalam hutan di Janda Baik membabitkan pelajar IPT dan kakitangan kerajaan. Kita lakukan untuk menentang kerajaan.
“Saya sudah bertaubat dan berharap Hadi juga segera bertaubat dan menarik balik amanatnya demi kepentingan Islam. Saya menyesal kerana sudah menyesatkan ramai orang dengan amanat itu.
“Bagi saya amanat itu ajaran sesat dengan kita menggerakkan semangat jihad menentang kerajaan,” katanya mendakwa terpengaruh dengan Hadi.
Mohd Noor berkata, amanat itu dakwah songsang yang tidak seharusnya dipandang sepi oleh pihak berkuasa kerana ia membabitkan akidah umat Islam.
Sebelum ini beberapa tokoh agama, termasuk Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria menggesa Hadi menarik balik amanatnya kerana ia bukan saja bertentangan dengan Islam, malah mengundang perpecahan umat Islam.
Sementara itu, bekas Naib Presiden PAS, Datuk Nakhaie Ahmad, berkata menjadi tanggungjawab Hadi menarik balik amanatnya dan memperbetulkan keadaan jika ada umat Islam yang sesat akibatnya.
Beliau berkata, untuk menghukum seseorang terkeluar dari Islam bukan mudah, malah Islam mempunyai peraturan dan sebagai seorang ulama, Hadi tidak sepatutnya mengkafirkan sesama Islam.
- Dipetik dari MPP Online.

Pak Da dah menyesal, anda bila lagi?

Abdul Manaf Idris, 65, dari Kampung Tanah Merah Besut, Terengganu merupakan salah seorang yang pernah mempengaruhi orang ramai untuk menyakini Amanat Haji Hadi bagi memastikan penyokong Pas terus setia dan agar orang UMNO meninggalkan parti mereka.

Lebih dikenali sebagai Pak Da, beliau yang akhirnya merasa berdosa dengan segala onar yang tercetus dalam masyarakat bertitik-tolak dengan kefahaman mengenai amanat itu, berusaha memohon maaf atas keterlanjurannya dan akan bersama membantu menyedarkan masyarakat sehingga akhir hayatnya.

''Semua ini berpunca daripada amanat itu, biarpun Datuk Seri Abdul Hadi Awang mungkin terus menafikannya tetapi beliau dan pemimpin Pas lain sehingga kini tidak pernah berusaha memperbetulkan gejala berterusan yang menyesatkan akidah ini, sedangkan perjuangan Pas dikatakan suatu dakwah," katanya yang merupakan bekas Penyelaras Pas bagi Dewan Undangan negeri Jabi bagi mengulas buku Kafirkah Aku tulisan C.N al-Afgani.

Menurut Abdul Manaf, beliau bersyukur kerana kemenangan Pas di Terengganu dalam pilihanraya umum 1999 banyak memberi kesedaran kepada penyokong parti itu di negeri ini memahami bahawa perjuangan Islam yang dilaung-laungkan hanya satu khayalan.
Beliau menyifatkan kesempatan yang diberikan kepada Pas suatu rahmat kerana pengalaman itu membuka ruang untuk beliau mula memikirkan secara rasional setelah sekian lama terpengaruh dengan siri ceramah para pemimpin yang berkisar soal Amanat Haji Hadi.

“Saya mula merasakan ucapan mereka tidak menepati keimanan yang tulen. Selama ini saya mengikut sahaja. Lalu saya keluar daripada parti itu tanpa dipengaruhi atau dibeli oleh UMNO setelah mula melihat tindak-tanduk sebenar Pas.
“Pas dibawah barisan altenatif bersama DAP, PSRM dan PKR mengeluarkan menifesto bersama dan saya tercari-cari dimana kalimah membentuk negara Islam. Tiada.
“Apabila Pas menang pula di Terengganu dengan hasil menjanjikan bahawa apabila menang sebelum ayam berkokok, hudud akan dilaksanakan namun kemudiannya, Abdul Hadi berkata hudud Cuma 0.0001 peratus dalam Al-Quran,” ujarnya.
Namun, katanya, beliau semakin menyedari perjuangan Pas melencong apabila para pemimpin Pas yang lain terutama Mursyidulnya, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sanggup membela segala tindak-tanduk bukan Islam yang menjejaskan masa depan Islam demi menjaga kedudukan Pas. - Utusan

Rabu, 19 Disember 2012

Mengkafirkan sesama Islam dibolehkan jika mempunyai kelulusan tinggi dari Madinah – Nik Aziz.



Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat membidas mufti-mufti yang mendesak Presidennya, Datuk Abdul Hadi Awang menarik balik "Amanat Haji Hadi" sambil menegaskan mufti tidak harus "bermain politik.
Menurutnya, Presiden Pas memiliki ilmu yang lebih tinggi berbanding mufti kerana mempunyai kelulusan Madinah yang cemerlang.
Sehubungan itu katanya, para mufti tidak harus menganggap Hadi tidak mengetahui hukum-hakam agama Islam semasa mengeluarkan amanat itu.
"Saya membaca kenyataan beberapa orang mufti yang mendesak agar Presiden Pas menarik balik apa yang didakwa sebagai Amanat Haji Hadi.
"Saya kira, ilmu yang dimiliki oleh Presiden Pas tidak lebih rendah dari ilmu yang dimiliki oleh para mufti, bahkan beliau merupakan lulusan Madinah yang cemerlang.
"Jadi saya menyeru kepada para mufti, jangan beranggapan Presiden Pas sebagai orang yang tidak tahu hukum hakam," kata beliau dalam reaksinya diperoleh dari laman sosial Facebook.
Kelmarin, dua orang mufti termasuk Tan Sri Harussani Zakaria menggesa Abdul Hadi  menarik balik amanat mendakwa Umno kafir, yang dikeluarkan lebih tiga dekad lalu.
Mengulas lanjut, Nik Aziz yang juga Menteri Besar Kelantan berkata, mufti boleh berbincang dengan cara yang elok dan tidak perlu bermain politik.
"Mufti boleh berbincang jangan bermain politik partisan di dalam jubah mufti," katanya.
Beliau juga mengingatkan mufti supaya tidak menjual harga seorang mufti sehingga menjadikannya "murah".
"Jangan jual harga mufti dengan murah...," katanya.


Selasa, 18 Disember 2012

Kafirkah aku?



 
 
BELIAU hanyalah individu biasa ketika menyertai Pas, biar pun tidak memegang sebarang jawatan penting dalam parti, namun demi kecintaan dan taksubnya bagi menjayakan perjuangan Islam yang diuar-uarkan oleh Pas, beliau sanggup melakukan apa sahaja.
Bukan sahaja kerjaya dikorbankan, malahan beliau juga sanggup mengkafirkan abang dan ayahnya hanya kerana perbezaan fahaman politik. 
Jika suatu ketika dahulu beliau sanggup berkorban nyawa demi Pas, tetapi kini beliaulah insan paling ke depan untuk membongkar kemungkaran politik oleh parti yang pernah dianggotai selama 27 tahun.
Sambung bacaan anda di SINI.

 
Komen pembaca,

"Aku dah ulang baca buku ini berkali-kali. Kalaulah arwah bapaku hidup lagi waktu ini, aku yakin dia juga akan sumpah seranah PAS semaunya kerana telah menipu dengan slogan Negara Islam dan undang-undang Islam. Akhirnya jawapan Hadi cukup mudah, hanyalah: Negara Islam tak dak dalam Al Quran"

Hok aloh!!..





Klik SINI.

Pas makin tersasar kini mahu pisahkan politik dengan agama - mufti jangan masuk campur, pulak dah!!..

 
 
 
 
ALOR SETAR 17 Dis. - Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang diminta supaya mentafsir semula amanat yang dikeluarkannya pada 1981 kerana amanat itu boleh terus memecahbelahkan orang Melayu.
Aktivis Pas, Datuk Muslim Othman berkata, amanat itu dibuat oleh Abdul Hadi dengan mengikut keadaan yang berlaku pada 1981 dan hingga hari ini ia tidak dilihat semula oleh pemimpin itu
Perkara ini sepatutnya dijawab oleh Abdul Hadi sendiri sebab dia yang beri amanat ini, kalau dia rasa ada kesilapan dia kena perbetul.
Dia pandang waktu itu (1981) kira sampai la (sekarang) dia tak tafsir semula, dia kena tengok balik amanat dia," katanya yang juga bekas Timbalan Pesuruhjaya Pas Kedah ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.
Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai pendedahan oleh bekas ahli Pas seumur hidup, Zainon Ismail mengenai puluhan ribu ahli dan pengikut Pas dikesan masih berpegang teguh kepada amanat Abdul Hadi yang sehingga kini menganggap orang UMNO adalah kafir.
Ekoran itu, Zainon mendesak Abdul Hadi yang kini memegang tampuk kepimpinan Pas menarik balik amanat berkenaan demi kepentingan umat Islam di negara ini.
Berhubung solat dua imam yang dikatakan terjadi kesan daripada amanat Abdul Hadi itu  Zainon berpendapat perkara tersebut tidak sewajarnya berlaku.
Sementara itu bekas ahli Pas kawasan Padang Terap, Ismail Abdullah atau lebih dikenali sebagai Mail Yamaha berkata, sejak dahulu lagi Abdul Hadi patut menarik amanat itu kerana berlaku perpecahan dikalangan umat Islam disebabkan amanat itu.
“Selepas amanat tersebut dikeluarkan memang berlaku orang Pas tek pergi kenduri orang UMNO dan hanya kini keadaan mula pulih sedikit.
“Saya rasa lebih baik Abdul Hadi tarik balik amanat tersebut sebelum lebih banyak perpecahan berlaku dikalangan umat Islam,” ujarnya. - Utusan

Peruntukan RM540 juta kepada murid di 10,019 sekolah, bantuan awal persekolahan diagih mulai 15 Januari 2013.

Kementerian Pelajaran akan mula mengagihkan wang bantuan khas awal persekolahan sebanyak RM100 kepada 10,019 sekolah rendah dan menengah di seluruh negara secara berperingkat bermula 15 Januari depan.

Bahagian Pengurusan Maklumat kementerian itu memaklumkan, kaedah penyaluran bayaran dibuat ke akaun Kumpulan Wang Kerajaan (KWK) sekolah atau akaun khas Pejabat Pelajaran Daerah (PPD) bagi sekolah yang tidak mempunyai akaun bank.
Menurut kenyataan tersebut, mana-mana sekolah yang menerima kurang peruntukan, perlu membuat permohonan tambahan peruntukan beserta penyata bank sekolah dan jumlah yang diperlukan kepada Bahagian Kewangan kementerian secepat mungkin.
Kementerian Pelajaran turut menegaskan bahawa sebarang pemotongan bantuan tersebut sama sekali tidak dibenarkan.
''Tarikh pemulangan lebihan peruntukan juga ditetapkan selewat-lewatnya pada 31 Mac 2013 kepada mana-mana sekolah yang menerima lebihan peruntukkan bantuan tersebut,'' kata kenyataan itu.
Di bawah Bajet 2013 yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd. Najib Tun Razak September lalu telah meluluskan peruntukkan RM540 juta bagi pemberian Bantuan Khas Awal Persekolahan RM100 kepada murid Tahun 1 hingga Tingkatan 5 bagi sesi persekolahan tahun 2013.
Bantuan ini bertujuan meringankan beban perbelanjaan persekolahan pada awal tahun yang ditanggung oleh ibu bapa atau penjaga.
Murid atau pelajar yang layak menerima bantuan tersebut mesti berstatus warganegara Malaysia, bersekolah kerajaan dan sekolah bantuan, murid Tahun 1 hingga Tingkatan 5 atau setaraf dengannya bagi persekolahan tahun 2013.

Isnin, 17 Disember 2012

Tunku Aziz Nasihat Orang Melayu Waspada DAP.


 
Antarapos – Orang Melayu harus sedar bahawa DAP tidak boleh dipercayai untuk menjaga kepentingan mereka walaupun parti itu berdegar-degar melaungkan ia memperjuangkan masyarakat berbilang kaum.
Bekas Naib Pengerusi DAP Tunku Abdul Aziz Ibrahim berkata masih terlalu awal untuk mengharapkan parti itu membela orang Melayu atau menerima kaum itu.

“Mereka (orang Melayu) harus sedar dari awal bahawa walaupun (DAP) cakap berdegar-degar sebagai sebuah parti berbilang kaum, ia masih terlalu jauh untuk menerima orang Melayu khususnya.

“Bagi orang Melayu untuk mempercayai DAP boleh melindungi kepentingan mereka, saya rasa terlalu awal,” katanya ketika dihubungi Antarapos bagi mengulas kekalahan semua lapan calon Melayu dalam pemilihan Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) DAP.
Ditanya sama ada beliau terkejut dengan keputusan pemilihan, Tunku Aziz berkata:
“Saya rasa keputusannya seperti dijangka, dua keluarga utama diwakili, keluarga Lim (Lim Kit Siang dan anaknya Lim Guan Eng) dan keluarga Karpal (Karpal Singh dan anaknya Gobind Singh).
Tunku Aziz turut menasihatkan pemimpin Melayu di dalam DAP supaya berwaspada dan jangan menaruh kepercayaan sehingga terbukti jelas mereka mempunyai tempat di dalam parti itu.
“…dalam kata lain, jangan letak 100 peratus kepercayaan (kepada DAP),” ujarnya.
Mengulas hasrat Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng hendak meletakkan calon-calon Melayu dalam PRU13, Tunku Aziz berkata:
“Kita kena tunggu dan lihat. Dia sudah buat banyak ikrar untuk buat itu dan ini… ujiannya pada bukti yang akan dihasilkan.”
Tunku Aziz juga menyatakan sukar bagi beliau untuk mempercayai slogan Malaysian Malaysia DAP akan berjaya.
“…sokongan kepada DAP datang khususnya daripada masyarakat Cina Bandar, jadi takda bezanya. Saya tak yakin masyarakat Melayu akan berebut-rebut hendak mengundi DAP. Ini kerana tidak ada kepercayaan, apabila anda undi sesebuah parti, kepercayaan adalah satu elemen penting.”
Tunku Aziz adalah pengasas Transparency International Malaysia dan aktivis anti-rasuah yang menyertai DAP 2008. Beliau diangkat sebagai bukti bahawa DAP makin disokong masyarakat Melayu.
Bagaimanapun tokoh itu keluar parti pertengahan tahun ini kerana tidak bersetuju dengan tindakan DAP merestui tunjuk perasaan jalanan Bersih 3.0 dan sifat tidak amanah di kalangan pemimpin parti.
Walaupun disogok dengan gaji lumayan dan jawatan kanan lain oleh DAP, Tunku Aziz berpegang kepada keputusannya untuk keluar daripada parti itu. - AIDCNews

Hadi Awang didesak tarik balik amanat.


Puluhan ribu ahli dan pengikut tegar Pas dikesan masih berpegang teguh kepada amanat Presiden, Datuk Seri Abdul Hadi Awang pada 1981 yang mengkafirkan UMNO sehingga mereka kekal sehingga kini menganggap orang UMNO adalah kafir.
Perkara itu didedahkan sendiri aktivis yang juga bekas ahli seumur hidup Pas, Zainon Ismail atau lebih dikenali sebagai C.N al-Afghani (gambar) berikutan masih ramai pengikut tegar parti itu percaya, pemimpin serta ahli UMNO jauh lebih hina daripada orang-orang bukan Islam.
Sehubungan itu, Zainon mendesak Abdul Hadi yang kini memegang tampuk kepemimpinan Pas menarik balik amanat berkenaan demi kepentingan umat Islam di negara ini kerana selagi beliau tidak berbuat demikian, orang Melayu akan kekal berpecah sampai bila-bila.
Katanya, dalam soal tersebut Abdul Hadi perlu meletakkan kepentingan akidah jauh lebih penting daripada pertimbangan politik kerana jika tidak,puluhan ribu pengikut Pas terus bergelumang dengan dosa akibat mengkafirkan saudara seagama hanya kerana perbezaan politik.
“Keimpinan Pas tidak boleh berdiam diri dalam hal ini seolah-olah Abdul Hadi tidak melakukan apa-apa kesalahan ketika mengeluarkan amanat kerana kesannya kepada masyarakat terlalu besar. Soal kafir-mengkafir ini isu akidah jauh melebihi kepentingan politik”.
“Saya salah seorang ahli Pas yang terpengaruh dengan amanat tersebut sehingga sanggup mengkafirkan ayah dan abang sendiri. Sehingga kini saya tidak tenang kerana dihantui dosa itu. Saya memohon kepada Allah agar diampunkan dosa sebelum ajal menjelma.
“Tapi sebagai individu bertanggungjawab apatah ketika berkuasa, Abdul Hadi perlu membetulkan semula akidah pengikut Pas kerana masih terdapat puluhan ribu ahli parti yang taksub dan menganggap UMNO kafir,” katanya kepada Utusan Malaysia, disini hari ini.
Menurut Zainon, walaupun sudah 31 tahun berlalu, tetapi amanat Abdul Hadi membarah sehingga ke hari ini di dalam jiwa dan pemikiran pengikut tegar Pas menyebabkan mereka menolak mentah-mentah apa saja termasuk kebaikan yang cuba dibawa kerajaan.
Dalam ada itu, Zainon berkata, beliau sudah bersedia untuk menghadapi pelbagai ‘serangan’ termasuk ‘tuduhan wajib’ seperti dibeli oleh UMNO kerana bertindak mendesak Abdul Hadi menarik balik amanat beliau yang membawa perpecahan.
“Saya buat semua ini atas sifat keinsafan diri demi untuk melihat akidah orang Islam khususnya pengikut tegar Pas yang bertindak mengkafirkan saudara seagama dapat diperbetulkan semula dan bagi tujuan itu, saya sedia bersemuka dengan mana-mana pemimpin Pas,” katanya

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/

Apabila keldai DAP bersuara..

SINAR HARIAN - Pendirian DAP yang mahukan kerusi tambahan untuk bertanding dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) tidak wajar dianggap sebagai satu pendirian "tamak", kata Pas hari ini.

Ketua Penerangan Pas Pusat, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, setiap parti menginginkan kerusi tambahan untuk kepentingan masing-masing dan meningkatkan kuasa termasuk juga BN.
"Kita tak boleh kata kalau ada yang nak tambah kerusi, contohnya DAP itu adalah tamak.
 "Semua parti mahukan kerusi lebih termasuk BN yang terdiri daripada Umno, MCA dan MIC, jadi adakah mereka juga tamak?
"Soal penambahan kerusi ini kita masih belum berbincang," kata beliau kepada Sinar Harian Online hari ini.
Tuan Ibrahim yang juga Pesuruhjaya Pas Pahang juga berkata, langkah meletakkan calon Melayu pada PRU13 menunjukkan parti komponen Pakatan Rakyat (PR) itu tidak rasis berbanding BN.
Tuan Ibrahim berkata, jaminan untuk meletakkan calon Melayu oleh DAP telah biasa dilakukan, namun ia penting bagi PR menunjukkan sikap keterbukaan ahlinya memberi ruang kepada kaum lain menjadi calon.
Menurutnya, berbanding BN setiap parti kompenannya hanya menempatkan calon mengikut aliran parti ternyata menunjukkan rasis antara parti.
Beliau berkata, jaminan yang diberi oleh DAP juga adalah kebaikan kepada PR bagi mendahului BN pada PRU13 dalam meraih sokongan orang Melayu.
"Kalau kita tengok letakan calon orang Melayu oleh DAP itu adalah perkara biasa, namun ini memberi gambaran jelas PR tidak rasis berbanding BN.
"Dalam Pas sendiri kita ada kaum lain sebagai calon walaupun umum tahu yang kita adalah parti yang berlandas dan memperjuangkan Islam.
"Politik negara juga harus mempunyai sifat keterbukaan pada masa sekarang," katanya.
Semalam Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng berkata, pihaknya akan menampilkan calon-calon mengikut kelayakan dan mempunyai peluang cerah untuk menang PRU13.
Beliau berkata, calon keturunan Cina yang dipilih oleh parti juga mestilah yang boleh berkhidmat untuk kepentingan masyarakat lain, tidak terhad kepada kaum Cina sahaja.
"Yang penting ialah kita mahu semua pemimpin mendekati semua rakyat Malaysia. Kenapa hanya Melayu mendekati orang Melayu, Cina mendekati kaum Cina, India mendekati kaum India sahaja? Ini bukan konsep Malaysian Malaysia yang kita tentukan (perjuangkan)," katanya.
Guan Eng yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang memberi jaminan bahawa DAP, yang menjadi tunjang parti pakatan DAP-PKR-Pas, akan menampilkan calon Melayu bagi meraih sokongan khususnya orang Melayu.
Sementara itu, Tuan Ibrahim juga berkata, isu penambahan kerusi yang dinyatakan oleh DAP tidak boleh dianggap sebagai tamak.
Beliau berkata, setiap parti menginginkan kerusi tambahan untuk kepentingan masing-masing dan meningkatkan kuasa termasuk juga BN.
 
"Kita tak boleh kata kalau ada yang nak tambah kerusi contohnya DAP itu adalah tamak.
"Semua parti mahukan kerusi lebih termasuk BN yang terdiri daripada Umno, MCA dan MIC, jadi adakah mereka juga tamak?
 "Soal penambahan kerusi ini kita masih belum berbincang," katanya.

Terkini - Setelah pembohongan didedahkan, HarakahDaily tarik balik berita FITNAH terhadap PDRM.


Klik SINI.

Kempen jijik cerita anggota polis hina PDRM, pembohongan harakah didedahkan.


Semalam Polis DiRaja Malaysia telah dihina oleh seorang anggotanya yang tidak berpuas hati kerana ditukarkan ke Sarawak atas sebab menyokong Pakatan Rakyat...

Penghinaan tersebut telah dipost oleh seorang wanita yang kononnya adalah anggota PDRM di akaun Facebook yang menggunakan nama Norhashimah Mohammad
[SINI]
Petikan ayat yang dipostkan oleh Norhasimah Mohammad adalah seperti berikut :

jangan saudara saudara semua ingat kami makan gaji dengan PDRM,,dan kami takut untuk bersuara,,kami juga ada hak kami,,kami juga ada hak kami sebagai rakyat malaysia,,dan kami berhak memilih parti mana yang kami suka,,cukup lah kami semua sudah tak mahu dijadikan anjing barisan nasional.

RAKYAT MALAYSIA SEMUA PERLU MENOLAK PARTI KOMPENEN BARISAN NASIONAL PADA PILIHANRAYA UMUM KE 13 NANTI

SEHINGGA ARTIKEL INI DITULIS SAYA MASIH LAGI BERKHIDMAT DENGAN POLIS DIRAJA MALAYSIA,,DAN AKAN DITUKARKAN KE SARAWAK JANUARI NANTI.



Seperti biasa, akhbar penjilat PAS, Harakah mengambil kesempatan ini untuk menabur serbuk perencah dengan menyebarkan berita memang benar ada anggota PDRM sudah jelak dengan Barisan Nasional.

Berita yang dikeluarkan Harakah seperti yang kita tahu banyak yang tidak benar tetapi dibesar-besarkan seolah-olah ianya memang terjadi..


SUMBER - Klik Untuk Besarkan

Selepas diselidiki, akaun yang menggunakan nama Norhashimah Mohammad adalah rekayasa..Selepas mengetahui tembelangnya sudah pecah..Admin Norhashimah Mohammad telah mematikan akaun tersebut dan membuat Fan Page Norhashimah Mohammad bagi meneruskan agenda meracun minda anggota Polis dan kakitangan Awam.

Persoalannya, siapakah individu yang gambarnya digunakan dalam Facebook Norhashimah Mohammad?
 
 
Gambar yang digunakan dalam FB Norhashimah Mohammad untuk menjalankan agenda merosakkan pemikiran anggota Polis sebenarnya telah dicuri dari akaun FB Zakiah Musa [SINI]...

Zakiah Musa bekerja di Rumah Kebajikan Seri Kenangan Kangar...

Ini bermakna, individu yang mengutuk PDRM dan BN sememangnya tidak wujud...

Pendedahan ini telah membuktikan pembohongan Harakah dalam menyampaikan berita...Ternyata Harakah langsung tidak menyemak dan selidik maklumat sebelum mengeluarkan artikel...
Syabas kepada Harapan Esok yang mendedahkan tembelang busuk Haramkahdaily. Memang jahanam haramkah ni tak sudah-sudah nak memfitnah. Nampak sangat ia sebuah portal online yang tak boleh pakai dan kerjanya menyebar fitnah.


 

Ahad, 16 Disember 2012

Keputusan pemilihan CEC bukti Melayu tiada tempat dalam DAP.


Orang Melayu perlu mengambil iktibar daripada keputusan pemilihan jawatan Anggota Jawatankuasa Tertinggi Pusat (CEC) DAP di Pulau Pinang semalam yang menyaksikan kesemua lapan pemimpin Melayu parti itu kecundang dan tidak mendapat tempat dalam kepimpinan parti.

Penganalisis politik Dr Azmi Hassan berkata keputusan itu jelas memperlihatkan DAP yang dikatakan parti berbilang kaum sebelum ini cuma cakap kosong dan seperti tulisan di atas kertas sahaja.

Beliau berkata sikap anggota peringkat akar umbi DAP yang tidak mengundi pemimpin Melayu jelas menunjukkan mereka tidak menginginkan kaum lain menerajui parti itu.

"Sikap anggota DAP menunjukkan mereka hanya mementingkan kaum mereka dan tidak mahu berkongsi kuasa dengan dengan kaum lain," katanya kepada Bernama di sini hari Ahad.

Azmi yang juga Pensyarah Geostrategis Universiti Teknologi Malaysia (UTM) berkata beliau turut tidak menolak kemungkinan sekiranya DAP berpeluang mentadbir negara ini, nasib sama akan berlaku kepada pemimpin Melayu lain.

"Atas apa yang berlaku ini, orang Melayu perlu mengambil pengajaran sebab begitu terang sekali menunjukkan DAP tebal dengan sikap mementingkan kaum sendiri," katanya.

Calon yang disingkir ialah Setiausaha Politik kepada Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng, Zairil Khir Johari (305 undi), Anggota Jawatankuasa DAP Pulau Pinang Zulkifli Mohd Noor (216 undi), Senator Ariffin S.M Omar (748 undi), Naib Pengerusi DAP Johor Ahmad Ton (347 undi), Timbalan Pengerusi DAP Pahang Tengku Zulpuri Shah Raja Puji (121 undi), Pengerusi DAP cawangan Desa Manjung Solaiman Op Syed Ibrahim (98 undi), Roseli Abdul Ghani (39 undi) dan Harun Ahmad (28
undi).

Sementara itu Setiausaha Agung Perkasa Syed Hassan Syed Ali berkata perjuangan orang Melayu dengan DAP ibarat satu perjuangan yang sia-sia.

Beliau berpendapat sekiranya orang Melayu menyertai parti itu diumpamakan sebagai tindakan yang membahayakan kesucian dan kedudukan Islam di negara ini.

"Mereka (orang Melayu) masuk DAP seolah-olah turut menyokong satu parti yang menginginkan kesamarataan agama dalam negara ini...tiada hak istimewa agama Islam," katanya. Sehubungan itu Syed Hassan menyeru orang Melayu membuka mata dan minda dengan luas terhadap kepentingan menjaga kesucian Islam dengan cara tidak menyokong DAP.

"Kalau hendak sokong parti, tengok dulu perjuangan sesuatu parti itu. Kena pandai menilai dan memilih parti mana. Pilih parti yang ada untuk perjuangkan agama, bangsa dan negara," katanya.

Presiden Pertubuhan Orang Muda Berpadu Anti Korupsi (Ombak) Wan Khairul Ihsan Wan Muhammad pula berkata kejadian yang menimpa lapan pemimpin Melayu DAP itu jelas membuktikan parti dominasi kaum Cina itu menafikan hak orang Melayu dalam DAP.

Beliau yang juga bekas Ketua AMK (PKR) Kelantan mencabar pemimpin Melayu yang masih berada dalam DAP supaya segera meninggalkan parti itu bagi menjamin hak istimewa orang Melayu yang termaktub dalam perlembagaan.

"Sekiranya DAP memerintah negara ini apakah jaminan parti itu untuk memelihara hak istimewa orang Melayu dan mengekalkannya dalam perlembagaan?," katanya.

-- BERNAMA

Kesemua calon Melayu DAP kalah teruk.


"perwakilan DAP mahu parti itu kembali kepada asal, iaitu parti untuk orang Cina. Konsep pelbagai kaum yang mahu diamalkan DAP itu ternyata tidak menguntungkan orang Melayu"


Kesemua lapan pemimpin DAP Melayu yang bertanding bagi merebut jawatan Anggota Jawatankuasa Tertinggi Pusat (CEC)disingkir apabila kalah dengan keputusan teruk pada Kongres Kebangsaan ke-16 DAP yang berlangsung Semalam.
Keputusan tersebut sekaligus membuktikan parti dominasi kaum Cina itu tidak memberi laluan kepada mana-mana calon Melayu termasuklah Zairil Khir Johari, yang berkhidmat sebagai Setiausaha Politik kepada Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng.
Zairil cuma memperoleh 305 undi manakala Lim meraih 1,576 undi. Sejumlah 1,823 perwakilan mengundi bagi memilih 20 orang barisan kepimpinan DAP bagi tempoh 2012-2015.
Calon lain yang disingkir ialah Anggota Jawatankuasa DAP Pulau Pinang Zulkifli Mohd Noor (216 undi), Senator Ariffin S.M Omar (748), Naib Pengerusi DAP Johor Ahmad Ton (347 undi), Timbalan Pengerusi DAP Pahang Tengku Zulpuri Shah Raja Puji (121), Pengerusi DAP cawangan Desa Manjung Solaiman Op Syed Ibrahim (98), Roseli Abdul Ghani (39) dan Harun Ahmad (28).
Zulkifli ketika ditemui berkata mesej yang diperjuangkannya selama 25 tahun untuk menempatkan kaum Melayu dalam CEC parti itu tidak sampai ke peringkat akar umbi.
"Apabila kita katakan Malaysian Malaysia itu, maknanya kita mesti mewakili semua agama, semua bangsa, semua kaum... seimbang. Mesej yang saya sampaikan selama ini belum sampai ke akar umbi. Mereka masih lagi mengundi, memilih pemimpin berpandu kepada bangsa," katanya kepada Bernama di sini.
Beliau berkata pemilihan itu juga tidak berlandas kepada kebolehan dan pengalaman calon dalam memperjuangkan parti.
"Belum ada perubahan di situ. Keputusan hari ini tak de seorang pun calon Melayu... Mungkin pemimpin atasan yang bertanding mesti nak jaga kepentingan masing-masing, bukan kepentingan parti," katanya. - BERNAMA

 

Rabu, 12 Disember 2012

Pencapaian Cemerlang Negara Bukti Kebijaksanaan Kepimpinan.

Di kala keadaan ekonomi dunia berada di dalam suram di mana Amerika Syarikat mengalami kemerosotan dari segi industri pembuatan dan peluang pekerjaan, manakala negara-negara Eropah seperti Greece, Portugal, Ireland dan Spain mengalami krisis ekonomi yang getir dan China yang sedang mengalami lonjakan ekonomi secara drastik kini secara tiba-tiba kembali mendatar, Malaysia bagaimanapun, berada dalam keadaan lebih daripada selesa dengan KDNK suku pertama merekodkan 5.1%, suku kedua 5.6% dan suku ketiga 5.2% iaitu jauh lebih tinggi dari Singapura, Korea, Taiwan mahupun Hongkong yang merekodkan tidak lebih dari 3% bagi suku pertama sehingga ketiga dalam tahun ini.

Keyakinan pelabur kepada Malaysia juga kini kembali meningkat sejak penurunan yang dialami ketika krisis kewangan Asia pada 1997.    Malah, dua daripada syarikat gergasi terbesar dunia  di belakang Facebook adalah disenaraikan di Malaysia iaitu Felda Global Ventures and IHH Healthcare.   Bursa Malaysia pula berada di kedudukan paling tinggi iaitu 1,650 mata pada bulan Ogos 2012.   Dagangan Malaysia mencatatkan lebihan berterusan selama 14 tahun berturut-turut dan terus berkembang pesat.  Manakala defisit juga terus menurun sejak 2009 yang mencatatkan 6.6% kepada 4.5% pada 2012 dengan sasaran penurunan 2% dalam masa dua tahun lagi.
Daripada 142 negara, Malaysia kini berada pada tangga ke-2 dalam senarai negara paling berdaya saing di Asia, ke-6 di Asia Pasifik dan ke-25 di dunia.
Pelabur melabelkan Malaysia dan Asia Tenggara, amnya, sebagai sebuah syurga yang selamat dalam keadaan ekonomi dunia yang tidak stabil hari ini.   Dengan itu, Malaysia kini berada di tangga ke 10 dalam senarai negara paling diyakini bagi pelaburan asing, iaitu lonjakan dari tangga ke 21 pada tahun 2010.  Ini merupakan satu pencapaian yang lebih baik berbanding 2007 di mana Malaysia berada di tangga ke 16.
Berdasarkan satu kaji selidik yang dibuat oleh AMCHAM’s ASEAN Business Outlook Survey, terdapat 27% responden yang menyuarakan keinginan untuk memindahkan pelaburan mereka dari China ke Malaysia dalam masa dua tahun lagi.  Menurut mereka kebijaksanaan kerajaan untuk memudahkan proses kemasukan pelaburan asing adalah antara faktor utama Malaysia menjadi pilihan pelabur.
Hakikatnya, rekod positif mengenai Malaysia ini tidak mungkin tercapai dengan sendirinya.  Ianya adalah hasil dari kesungguhan dan kecekapan serta kebijaksanaan kepimpinan dalam memacu ekonomi negara.   Justeru, tidak boleh dinafikan lagi bahawa Program Transformasi Kerajaan dan Ekonomi yang diilhamkan oleh Perdana Menteri, Dato’ Seri Najib telah pun membuahkan kejayaan.
 
Ini membuktikan bahawa program yang merangkumi semua aspek ekonomi dari industri elektronik, pertanian, kesihatan, kewangan dan berbagai-bagai lagi ternyata adalah program yang telah dirancang dan dilaksanakan dengan rapi dan teliti serta bukan merupakan cakap-cakap pilihanraya atau janji kosong untuk populariti semata-mata.   Ikrar kerajaan untuk memerangi rasuah juga ternyata bukan hanya slogan hipokrit tetapi telah dilaksanakan melalui berbagai-bagai program transformasi yang kini telah terbukti berkesan sehingga diiktiraf oleh para pelabur asing juga.
 
Dengan kedudukan Malaysia yang begitu cemerlang dari segi ekonomi, dipandang tinggi kerana kelantangannya menyuarakan pendirian serta kesungguhannya memperjuangkan dunia yang lebih aman, terdapatnya segelintir rakyat Malaysia sendiri yang tidak dapat menghayati dan menghargai pencapaian ini amatlah pelik dan tidak masuk akal sekali.
Lebih-lebih lagi jika ada yang sanggup mengambil risiko dengan membuat eksperimen untuk menukar kerajaan yang telah terbukti punya kredibiliti yang tinggi dalam mentadbirurus negara sekali gus menjaga kebajikan rakyatnya serta membawa peranan yang positif dalam isu-isu global dengan sebuah kerajaan baru Pakatan Rakyat yang tidak segan silu mengakui bahawa mereka belum pun pasti ke mana arah Malaysia hendak dibawa mereka.
Tidak salah jika dikatakan bahawa begitu besarnya impak dari sebuah kepimpinan BN yang cemerlang sehinggakan tiada satu pun yang mampu dilakukan oleh pihak pembangkang tanpa mereka terhutang budi kepada kerajaan.   Malah, bendera PAS yang berkibar di Gaza yang begitu dimegahkan oleh orang-orang PAS juga tidak mungkin mampu dikibarkan jika Malaysia tidak stabil, tidak cukup kuat dan tidak cukup kemampuan untuk membolehkan ahli-ahli PAS ke sana.   Logiknya, jika ahli-ahli PAS, PKR atau DAP benar-benar menderita, kebuluran, susah dan miskin kerana ditindas oleh kerajaan BN seperti yang sering dilaung-laungkan mereka, tidak mungkin mereka akan mampu membantu sesiapa – sama ada rakyat Palestine, Rohingya mahupun saudara mara mereka sendiri sehingga menjadi kaya raya.
Inilah jasa BN pada rakyat Malaysia dan jasa ini telah terakam kemas dalam rekod ekonomi dunia dan sejarah negara.  Menafikan segala jasa ini samalah dengan menipu diri sendiri.  Menukar kerajaan ini kepada yang belum pasti samalah seperti membunuh diri.