Selasa, 17 Julai 2012

Yat Hamzah Sudah Tidak Percaya pada Kerajaan BN lagi dan yakin perjuangan PR.



Yat Hamzah atau Haryati Hamzah yang pernah mengemparkan dunia seni berkahwin secara senyap di selatan Thailand@ Kahwin siam telah mencabar kerajaan dengan mengisyhtihar untuk menyertai Pas/Pakatan Rakyat. 

Yat telah hadir dan menyatakan pendirian semasa perhimpunan Hijau Pas untuk ke Putrajaya bersama DAP(Abang Besar) dan PKR. Pas merupakan mampu memecah undi orang Melayu dan menjadikan orang Melayu bukan lagi memegang majoriti untuk membuat keputusan.

Yat berkata dia akan masuk Pas kerana dia nampak pejuangan Pas merupakan pejuangan yang jujur untuk ke arah pejuangan Islam. Dia tak kisah kalau TV3 nak buang dia pun tak apa kerana dia yakin jika Pakatan rakyat menang mungkin TVPas akan mengambialih TV3.
Yat kini sudah tidak percaya lagi pada kerajaan yang mentadbir kini iaitu kerajaan Barisan Nasional kononnya kerajaan yang sedia ada tidak memperjuangkan Islam.
Yat susah nak sembahyang kerana kekurangan Masjid dan surau dan jika Yat membuat perjalanan jauh menggunakan lebuhraya memang tiada langsung surau untuk berhenti bersembahyang di sepanjang perjalanan.
Yat percaya kerajaan Pas telah membina beratus-ratus masjid dan surau, yang terkini kerajaan pakatan rakyat di Selangor telah berjaya membina masjid terbesar di Asia....syabas kerajaan Pakatan rakyat Selangor....takbiiiiir..

Di Kelantan, kerajaan Pas telah membina beratus-ratus masjid selama 22 tahun memerintah sehinggakan masjid Pas telah diiktiraf yang tertinggi sekali di Asia.




Di Kedah pula kerajaan sanggup merampas tanah gereja untuk membuat masjid semata-mata hanya untuk pejuangan ke arah Islam.





Pas pula akan bertanding disemua  iaitu 222 kerusi Parlimen seluruh negara dalam PRU13 bagi memastikan negara Islam dapat ditegakkan secara sendirian tanpa DAP dan PKR. Jika 222 kerusi yang ditandigkan oleg Pas ini bermakna Pas adalah parti dominan.


Jika PKR dan DAP nak join Pas, DAP dan PKR hanya layak mengikut arahan Pas dan kerusi yang boleh dipertandingkan hanyalah tidak lebih daripada 20 kerusi.
Tahun lepas Pas telah menendang keluar Karpal Singh kerana berkata "langkah mayat saya dulu sebelum membina negara Islam"




Ahli Pas yang juga Ahli Parlimen Kota Bharu cikgu Rahim yang berkata over my dead body jika sesiapa yang cuba mengganggu Karpal Singh telah digugur keahlian oleh Pas kerana dikatakan bersekongkol dengan Karpal Singh.
Timbalan Presiden Pas Mat Sabu yang diheboh-heboh berkhalwat dengan Normah dibilik 121 pun telah digugur keahlian oleh Pas. Begitu juga dengan Adun Selinsing yang berzina di atas kereta api dari Tumpat juga telah digugur keahlian oleh Pas.
Ini bermakna Pas kini hanya ada ahli-ahli yang benar-benar untuk mempejuangkan Islam sahaja.
Tahniah Pas kerana berjaya membuat anjakan Paradigma daripada negara kebajikan kepada negara Islam.