Selasa, 18 Oktober 2011

Pemimpin Bersama Masyarakat ..




Kampung Sungkap Para adalah sebuah kampung yang agak terpencil di Parlimen merbok,terletak kira-kira 12 kilometer dari pekan Sungai Lalang.Penduduk disini seramai kira-kira 500 orang terdiri dari 2 kaum iaitu melayu dan india.

Menurut naib pengerusi MIC Bahagian Merbok En.Balan,di kampung ini terdapat 2 jenis sekolah iaitu sekolah tamil dan sekolah kebangsaan.Beliau juga menjelaskan,di kampung ini BN banyak mengadakan program-program samada untuk masyarakat india mahupun masyarakat melayu.Terbaru sebatang  jalanraya juga telah dibina yang menuju terus ke kampung sungkap para.Pada program BN yg lepas juga sebanyak 22 buah rumah telah menerima bantuan membaiki bumbung  manakala baki 18 rumah lagi masih belum diperbaiki.

Selain itu,tadika dan gelanggang badminton juga masih belum siap termasuk tidak mempunyai pagar.


YBhg.Dato’ Hj. Tajul Urus Mat Zain ketika ditanya perkara tersebut  menjelaskan beliau akan cuba sedaya upaya mendapatkan peruntukan bagi tujuan itu bersesuaian dengan konsep BN yang membela semua kaum tidak kira dimana saja mereka tinggal,mereka tidak dipinggirkan,katanya.

Beliau hadir bagi memberikan sumbangan kepada  60 keluarga masyarakat india di dewan UMNO Kampung Sungkap Para sempena perayaan Deepavali yang akan tiba tidak lama lagi.





Pemimpin lain yang turut hadir pada program itu ialah penyelaras DUN Bukit Selambau En.M.L Maran,pengerusi Persatuan Kebajikan Kaum India Kuala Muda En.Nallappan JP,ketua pemuda UMNO Merbok En. Shaiful Hazizy,Timbalan ketua pemuda UMNO Merbok saudara Anuar,serta En. Rama dari Persatuan Prihatin Masyarakat India.

Program anjuran bersama  oleh Persatuan Kebajikan Masyarakat India Kuala Muda dan Pemuda MIC Bahagian Merbok turut memberi pemeriksaan dan rawatan percuma kepada masyarakat disitu oleh Dr.Joginder Singh yang juga merupakan ketua penerangan MIC Negeri Kedah manakala sumbangan Deepavali pula adalah dari YBhg. Dato' sendiri selaku Penyelaras Parlimen Merbok.


Selain Kampung Sungkap Para,YBhg. Dato' juga mempunyai banyak aturcara ditempat-tempat lain sempena Deepavali ini.Walaupun keletihan namun itu bukan alasan kerana menurut beliau adalah menjadi tanggungjawab beliau sebagai pemimpin untuk bersama rakyat,"jika tidak boleh beri komitmen untuk rakyat lebih baik jangan jadi pemimpin" katanya.




Tiada ulasan: