Jumaat, 7 Oktober 2011

Terus Menyemai Bakti.


Kamarudin Mohd Idrus hari ini menerima kunjungan Ketua Penerangan UMNO Bahagian Merbok, Dato' Mohd Zubir Sh. Saad yang mewakili Ketua UMNO Bahagian,YBhg. Dato' Hj. Tajul Urus Mat Zain bagi menyampaikan bantuan  yang telah dijanjikan kepada beliau pada lawatan terdahulu.


Dalam lawatan terdahulu,YBhg Dato' Hj. Tajul Urus Mat Zain yang juga Penyelaras Parlimen Merbok telah meluluskan bantuan segera sebanyak RM 1,000 kepada keluarga tersebut yang terpaksa bergantung hidup kepada ehsan jiran tetangga setelah Kamarudin tidak lagi mampu bekerja. 


Kamarudin Mohd Idrus yang mengalami kemalangan motosikal pada 1997, pernah beberapa kali menjalani pembedahan pada lutut kiri.Namun, sejak awal 2011,lutut kiri beliau kembali sakit hingga menyukarkan pergerakan.

walaupun boleh bergerak menggunakan tongkat,beliau tidak dapat lagi bekerja bagi mencari nafkah.Lebih malang lagi,isteri beliau Puan Habsah Zainol juga terlantar kerana masalah hati bernanah akibat penyakit kencing manis yang dihidapi sejak 14 tahun lalu.

Bantuan tersebut adalah merupakan tindakan segera bagi membela nasib kamarudin sekeluarga sementara menunggu tindakan selanjutnya dari pihak Ybhg. Dato' bersama Jabatan kebajikan Masyarakat.

Menunaikan amanah,Dato' Zubir menyampaikan bantuan. 

Tiada ulasan: