Isnin, 3 Oktober 2011

Hanya Menumpang Ehsan Jiran.




Kamarudin Mohd Idrus,mengalami kemalangan motosikal pada 1997 dan pernah beberapa kali menjalani pembedahan pada lutut kiri.Namun sejak awal 2011,lutut kiri beliau kembali sakit hingga menyukarkan pergerakan.


walaupun boleh bergerak menggunakan tongkat,beliau tidak dapat lagi bekerja bagi mencari nafkah.Lebih malang lagi,isteri beliau Puan Habsah Zainol juga terlantar kerana masalah hati bernanah akibat penyakit kencing manis yang dihidapi sejak 14 tahun lalu.


 Ditanya tentang sara hidup Kamarudin berkata, ketika ini mereka hanya menumpang ehsan jiran sekampung yang perihatin akan masalah keluarga itu.Menurutnya lagi 4 orang anaknya masih bersekolah manakala anak sulong yang berusia 21 tahun masih belum bekerja dan dialah yang menjaga kami,katanya.


Kamarudin menceritakan kesusahannya itu ketika kunjungan Penyelaras Perlimen Merbok,YBhg. Dato' Hj. Tajul Urus Mat Zain ke rumahnya baru-baru ini.



Sebagai tindakan segera,YBhg. Dato' mengarahkan pegawai kebajikan beliau untuk memberi bantuan permulaan sebanyak seribu ringgit bagi meringankan beban mereka sementara menunggu tindakan susulan.YBhg, Dato' juga berkata,beliau akan berusaha mendapatkan sebuah motosikal roda tiga yang diperlukan Kamarudin untuk berniaga secara kecil-kecilan.

Tiada ulasan: