Jumaat, 14 Oktober 2011

'Projek' Pagi Jumaat.


En. Hashim.
Hari jumaat di negeri Kedah adalah hari cuti,namun bagi En. Hashim Abdullah,Pengerusi JKKKP Sungai Lalang,Sungai Petani,hari jumaat merupakan hari untuk meninjau masalah penduduk.


Menurut En. Hashim, yang mengetuai rombongan JKKKP bagi melawat serta meninjau permasalahan yang dialami penduduk sekitar sungai Lalang di Sungai Petani,aktiviti seperti ini memang diadakan pada setiap pagi Jumaat sekiranya tiada program lain pada hari itu,bertujuan mengambil tahu dan melihat bagaimana cara yang kita boleh membantu menyelesaikan permasalahan penduduk.


Antara rumah-rumah yang biasa diberikan tumpuan ialah rumah-rumah rakyat kita yang susah,yang sedang menghadapi masalah,yang sedang mengalami kesulitan hidup,sambil kita bertanya khabar dan mengambil tahu apa masalah mereka atau apakah kesusahan yang sedang dialami mereka ketika itu,katanya.


Menurutnya lagi,jika ada masalah yang boleh diselesaikan akan diselesaikan manakala yang lain akan dibawa kepengetahuan Penyelaras Parlimen Merbok,YBhg Dato' Hj. Tajul Urus Mat Zain untuk tindakan lanjut.

Rombongan JKKKP tinjau masalah.

Tiada ulasan: