Rabu, 15 Ogos 2012

Janji Ditepati - RM400,000 Untuk Persatuan Pasukan Keselamatan, Kolej Tentera.


Kerajaan Persekutuan menyalurkan sumbangan berjumlah RM400,000 kepada lima persatuan pasukan keselamatan serta Kolej Tentera Udara di Kepala Batas, Kedah.
Cek sumbangan berkenaan disampaikan oleh Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Kedah, Dato' Paduka Ahmad Bashah Md Hanipah bersama Penyelaras Parlimen Merbok yang juga Ketua UMNO Bahagian Merbok, Dato' Hj. Tajul Urus Mat Zain di majlis berbuka puasa bersama anggota tentera di Markas 6 Briged, Sungai Petani.
Penerima sumbangan  berkenaan adalah Persatuan Bekas Tentera Malaysia Cawangan Kedah (RM100,000, Persatuan Bekas Pegawai Penjara (RM100,000), Kolej Tentera Udara Kepala Batas (RM50,000), Persatuan Keluarga Polis Kedah (RM50,000), Persatuan Isteri dan Anak Kakitangan Penjara Kedah (RM50,000) dan Bakat 6 Briged (RM50,000).
Dato' Hj. Tajul Urus Mat Zain menjelaskan, penyerahan sumbangan tersebut merupakan janji Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin semasa kunjungan beliau ke Kedah pada 19 Jun lalu.
“Pada hari ini kita telah menyampaikan cek sumbangan berkenaan bagi pihak kerajaan persekutuan,
Penyerahan cek ini juga adalah selaras dengan iltizam kita iaitu 'janji ditepati', malahan janji itu ditepati dengan cepat,” katanya kepada media selepas majlis penyerahan cek berkenaan."
Hampir 1,000 anggota tentera menghadiri majlis tersebut.
Tajul turut memberikan 'duit raya' kepada anak-anak yatim dari Rumah Anak Yatim Bekas Perajurit, Kulim.