Jumaat, 21 Disember 2012

Pandainya Nik Aziz cari alasan nak bertanding lagi dalam PRU-13.


“jika Mahathir letak jawatan pada hari ini, esok ambo (saya) pula letak jawatan sebagai Menteri Besar Kelantan,”.
 
Itu kata Nik Aziz suatu ketika dulu menjelang dan selepas PRU-10 (tahun 1999).
Nik Aziz mencabar Perdana Menteri ketika itu Tun Mahathir Mohamad supaya meletakkan jawatan Perdana Menteri kerana mendakwa Dr. Mahathir sudah tua dan nyanyuk serta sentiasa uzur.
Dan seperti yang kita semua tahu, Tun Mahathir telah letak jawatan sebagai Perdana Menteri pada tahun 2003 dan hingga ke hari ini pun, sudah lebih 9 tahun Mahathir letak jawatan, Nik Aziz masih bertenggek sebagai MB kelantan walaupun sudah tua dan uzur seperti apa yang dia pernah kata kepada Mahathir dahulu.

 

PRU-13, Nik Aziz tetap berkeras nak bertanding lagi.

 
KOTA BHARU - "Insya-Allah..apa saja perkara yang Umno tidak setuju, saya akan buat.
Macam saya kata dulu, bertanding politik bukan pada tubuh yang sihat tetapi fikiran yang betul, tidak mabuk.
Tapi,kalau ajak saya bertumbuk, saya minta maaf,’’ kata Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Aziz Nik Mat yang menyatakan pendirian sama untuk bertanding pada  Pilihan Raya Umum Ke-13(PRU-13) nanti.
Nik Aziz yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Cempaka berkata, beliau tidak akan bersara selagi Umno masih mengamalkan dasar kebangsaannya dan bukannya dasar Islam yang diperjuangkan Pas.

‘Kalau  Umno tukar dasar kebangsaannya kepada dasar Islam, maka Pas dan Umno bersatu. Buat apa lagi saya berpolitik,tidur malam pun jadi tidak nyenyak.
"Tapi, selagi Melayu sokong Umno, wajib bagi saya untuk melawan kerana ini barang mungkar," katanya ketika ditemui di kediaman rasmi Menteri Besar, di JKR 10, di sini,semalam.
Berdasarkan rekod, beliau yang kini berusia 81 tahun menyandang jawatan Mentari Besar Kelantan paling lama iaitu sejak 1990,pernah memenangi kerusi Parlimen Kelantan Hilir (kini dikenali sebagai Pengkalan  Chepa)pada 1967 dan berkhidmat sehingga 1986. – HM.

Tiada ulasan: