Khamis, 8 Mac 2012

RM900 Dilulus Serta Merta.

BUKIT SELAMBAU - Nasib pesakit barah, Aminah Sarip dari Kampung Belakang Masjid disini bersama ibu serta kakaknya yang disiarkan sebelum ini, hari ini mendapat pembelaan apabila bantuan dari Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) untuk mereka diluluskan serta merta.


Selain ibunya Zainah Osman, 80, yang lumpuh sebelah badan selepas diserang angin ahmar, Aminah, 46, menghidap barah otak manakala kakaknya, Azizah sarip, 55 pula menghidap penyakit buah pinggang tahap kritikal yang memerlukan beliau menjalani rawatan dialisis 3 kali seminggu.

Penyelaras Parlimen Merbok, Dato' Hj. Tajul Urus Mat Zain berkata, beliau mendapat maklumat berkenaan keluarga ini dari pengerusi JKKKP Kampung Bukit Selambau, Hj Saad Puteh yang seterusnya membawa beliau melawat keluarga itu beberapa hari lalu.

Beliau berkata, dalam lawatan terdahulu beliau telah berjanji kepada mereka untuk mendapatkan bantuan seberapa segera bagi membantu meringankan beban yang terpaksa ditanggung keluarga ini.

"Hari ini saya telah tunaikan janji saya itu dan membawa bersama pegawai dari JKM bagi menguruskan bantuan kebajikan kepada mereka", katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui semasa melawat keluarga itu bersama pegawai kebajikan masyarakat daerah Kuala Muda, En.Mohammad Md Nor dirumah mereka disini.

Mohamad pula berkata, bantuan RM900 diluluskan serta merta yang mana setiap dari mereka akan mendapat RM300 setiap bulan bermula bulan Mac.

Turut hadir Penyelaras DUN Bukit Selambau, M.L Maran serta Ketua wanita UMNO Bahagian Merbok, Hapsoh Ahmad.






Tiada ulasan: