Sabtu, 10 Mac 2012

Tolak Fitnah, Sokong Datuk Najib - Tajul.






"Barisan Nasional telah mengekalkan Malaysia sebagai sebuah negara yang bersatu, makmur dan maju".

Dato’ Hj. Tajul urus Mat Zain berkata, negara yang mencapai kemerdekaan pada tahun 1957 ini telah membangun dengan pesat dan kita menuju tahun 2020 untuk menjadi Negara maju.

Beliau berucap pada program 'pentarama' Jabatan Penerangan yang diadakan di Pekan Bukit Selambau malam tadi.Program berbentuk hiburan bermaklumat itu dihadiri kira-kira 800 pengunjung.

Menurutnya atas usaha dan juga kepimpinan Barisan Nasional, telah meletakkan Malaysia antara negara yang maju dan terus maju di kacamata dunia pada hari ini.Ini telah menyebabkan ada pihak yang cemburu  lalu cuba menjatuhkan negara ini dengan pelbagai cara antaranya menaja pergerakan beberapa NGO serta parti politik tertentu. 

"Saya ingin mengingatkan bahawa musuh bagi rakyat Malaysia bukanlah kaum 
Cina, India ataupun Melayu, musuh kita ialah negara-negara asing yang mahu melihat negara ini hancur dan berpecah belah untuk mereka mengambil manfaat seperti yang berlaku dinegara-negara seperti Iraq, Libya dan sebagainya",katanya.




Beliau juga berkata, pada hari ini, kita lebih beruntung kerana mendapat seorang perdana menteri, YAB Datuk Seri Najib Tun Abd  Razak, yang bekerja tanpa penat lelah untuk membangunkan Malaysia.

"Dan kita mesti ingat bahawa tidak sepanjang masa kita akan mendapat Perdana Menteri yang baik, yang bertanggungjawab seperti Datuk Najib, 


atas tanda kesyukuran dan penghormatan, rakyat harus memberikan sokongan kepada beliau", katanya.




Beliau turut meminta setiap lapisan rakyat, supaya bersatu hati menolak fitnah pembangkang serta memberi sokongan kepada YAB Perdana Menteri.

Beliau berkata, musuh utama rakyat pada hari ini ialah fitnah yang dilemparkan pembangkang terhadap kerajaan.Menurutnya, betapa baik sekalipun usaha yang dilakukan kerajaan BN, pembangkang akan tetap menghasut rakyat dengan mengatakan ia tidak baik.

"Kerana itu katanya, rakyat Malaysia mesti tahu memikirkan antara perkara-perkara yang baik yang dibuat oleh kerajaan dengan fitnah yang dibuat oleh pembangkang.






Pengunjung tetap setia walaupun hujan turun beberapa ketika.



Tiada ulasan: