Rabu, 7 November 2012

Nurul Izzah, Kenyataan balas pemimpin Pas memang sudah dijangka!


Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat enggan mengulas kenyataan naib presiden PKR, Nurul Izzah Anwar berhubung isu bebas untuk memilih agama kerana beliau mendakwa ia disiarkan oleh akhbar yang sudah beberapa kali disaman diatas laporan palsu.

"Saya ditanya tentang isu kenyataan Naib Presiden PKR, Nurul Izzah berhubung isu bebas untuk memilih agama.
"Saya lihat akhbar yang meletakkan isu ini di muka hadapan ialah akhbar yang sudah berkali kali kalah di mahkamah kerana menyiarkan laporan palsu dan tidak tepat.
"Justeru, saya kira amat tidak wajar memberikan ulasan hanya semata-mata berasaskan laporan akhbar ini," katanya menerusi kenyataan ringkas facebook beliau.

Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang pula menyatakan PAS tidak bercadang untuk mengadakan pertemuan dengan Nurul Izzah kerana menganggap isu itu tidak penting berbanding banyak lagi perkara lain yang perlu diselesaikan bagi menghadapi pilihanraya.
Ketika ditanya wakil media sama ada parti itu akan bertemu dengan Nurul Izzah, Hj Hadi berkata, "kita banyak lagi hal lain nak selesai untuk hadapi pilihan raya, lagipun kita kena periksa dahulu... dalam Islam kalau kita tidak jelas walau satu peratus, kita tidak boleh hukum."