Ahad, 29 Januari 2012

Unifi Kini Di Sungai Petani.





Perkhidmatan, TM UniFi, telah terbukti menjadi satu kejayaan besar sejak pelancarannya pada 24 Mac tahun 2010.Sehingga kini, bilangan pelanggan UniFi di seluruh negara telah berkembang dengan pesat dengan jumlah pengguna kini melebihi 200,000.


UniFi adalah perkhidmatan jalur lebar berkelajuan tinggi yang menawarkan penghantaran jalur lebar pada kelajuan rangkaian antara 5Mbps hingga 20 mbps.


Dalam meluaskan perhidmatannya, Unifi kini telah tiba ke Sungai Petani  yang mana pada peringkat permulaan, 2 kawasan iaitu Bandar Puteri Jaya dan Lagenda Height telah mula menerima perhidmatan ini.

Dato Hj. Tajul Urus Mat Zain berkata, walaupun Malaysia masih ketinggalan dalam perhidmatan internet tetapi malaysia merupakan antara negara yang maju di asia dalam perhidmatan ini.

Beliau berkata demikian ketika melancarkan perhidmatan Unifi di Padang Lagenda Height, Sungai Petani.

Turut serta dimajlis pelancaran tersebut ialah Ketua MCA Bahagian Merbok, Dato' Ang poon Khim, Setiausaha MCA Bahagian Merbok, En. Chow Kok Leong, Penolong Pengurus Besar TM Kedah & Perlis, En. Mohd Sidek Salleh, Timbalan Pengarah SKMM Pejabat Wilayah Utara, En. Mohd Faizal Azizan, Presiden Waitan Kung Kedah Tengah(NGO), Dato' Lee Ah Lek serta Ketua Pemuda UMNO Merbok, Sdr. Shaiful Hazizy Zainol Abidin.

Tiada ulasan: