Ahad, 5 Februari 2012

3,000 Sertai Sambutan Maulidur Rasul Di Merbok.


Dato' Tajul Urus mengetui perarakan sambutan Maulidur Rasul.
MERBOK - lebih dari 3,000 umat Islam dari pelbagai lapisan berkumpul bersama Ketua UMNO Bahagian yang juga Penyelaras Parlimen Merbok, Dato' Hj. Tajul Urus Mat Zain  untuk menyertai perarakan sempena sambutan Maulidur Rasul 1433H, peringkat Parlimen Merbok, semalam.Perarakan yang bermula dari perkarangan Sekolah Menengah Kebangsaan Merbok itu berarak sejauh kira-kira 2 kilometer menuju ke Masjid Merbok.Lebih menarik, orang ramai yang berada di tepi jalan sepanjang laluan perarakan juga turut tidak melepaskan peluang menyertai perarakan itu.


Di Masjid Merbok, sambutan turut diserikan dengan alunan merdu bacaan Al-Quran oleh adik Khairul Hakimi Mohd Fadli yang merupakan johan tilawah KAFA Negeri Kedah.

Ceramah sempena Maulidur Rasul juga turut disampaikan oleh Ustaz Suhaimi Shuib dari Jabatan Hal Ehwal Khas(JASA).

Bacaan Al-Quran oleh adik Khairul Hakimi.

Dalam ucapannya, Dato' Hj. Tajul Urus mengingatkan tentang sejarah perjuangan Rasulullah S.A.W yang perlu dihayati dan diteruskan.Katanya umat Islam harus sedar dari sikap tak ambil kisah terhadap ancaman-ancaman yang dihadapi oleh ummah pada masa kini. Antaranya dakyah pemurtadan, pengliberal akidah, penghalalan seks songsang,bebas, dasar pemencilan ummah dan pencabulan teras ummah secara sistematik oleh kaum kuffar yang dibantu oleh golongan munafik.

Bahaya ancaman ini katanya memang tidak nampak pada masa sekarang kerana kita dikaburi oleh kepura-puraan mereka.Namun apa yang ada dalam hati mereka, sentiasa ingin menghancurkan umat Islam dan tidak akan puas selagi umat Islam masih menguasai pemerintahan.Dengan perancangan serta bantuan dari pihak luar mereka berselindung di sebalik ketelusan dan hak asasi serta akan mencari segenap kelemahan ummah untuk diperalatkan.

Beliau yang diminta mengulas berkenaan sambutan itu kemudian berkata, apa yang dilihat hari ini merupakan menifestasi kesedaran umat Islam khususnya orang melayu untuk bersatu dalam konteks menghadapi cabaran-cabaran yang dihadapi  oleh umat Islam hari ini khususnya di Malaysia dimana menurutnya gerakan-gerakan anti Islam semakin berleluasa.

Menurutnya jumlah melebihi angka 3,000 yang menghadiri program itu melepasi jangkaan awal iaitu seramai 2,000 orang.


Tiada ulasan: