Rabu, 22 Februari 2012

Kerusi Roda Untuk Pak Mad..



Pak Mad atau nama sebenarnya Ahmad Resad, 54 yang menghidap penyakit kencing manis kronik hari ini bertuah apabila menerima sebuah kerusi roda dari Penyelaras Parlimen Merbok, Dato Hj. Tajul urus Mat Zain.

Bekas pengawal keselamatan yang berasal dari Baling dan kini menetap di Amanjaya Zon Anggerik 4 sebelum ini hanya menghabiskan masa tinggal dirumah tanpa mampu keluar sendiri.Tinjauan tajul_admin kerumah Pak Mad bersama AJK UMNO Bahagian Merbok, Abd Syukor Abdullah semalam menyaksikan beliau memang tidak mampu untuk bangun sendiri apatah lagi untuk berjalan tanpa dipimpin.

Isteri beliau, Robiah Hassan, 52 juga tidak begitu sihat selepas diserang angin ahmar tidak lama dulu manakala seorang anak mereka, Razak,31 tahun yang tinggal bersama hanya bekerja sebagai buruh kasar dengan pendapatan RM15 sehari.

"Nasib baik ada Razak, dialah yang menjaga kami," kata Pak Mad.

Sayu rasa hati apabila melihat Pak Mad membesarkan bola matanya untuk melihat kami walaupun apa yang dilihatnya hanya seperti bayang sahaja.Mata kiri Pak Mad sebenarnya langsung tak nampak, hanya mata kanan yang boleh melihat itu pun kabur.

Dato' Tajul menemui Pak Mad sebelum ini semasa di majlis sumbangan kemasyarakatan bagi menyampaikan bantuan kepada kalangan ibu tunggal, warga emas serta pesakit kronik di Amanjaya Zon Anggerik 5 baru-baru ini.

Semasa menyampaikan bantuan tersebut YBhg. Dato' berasa simpati melihatkan  keadaan Pak Mad lalu meminta pegawai beliau untuk menghantar sebuah kerusi roda bagi memudahkan pergerakannya.


Dato' mencatit alamat rumah semasa menemui Pak Mad di Zon Anggerik 5 baru-baru ini.

Maka semalam jam 9.30 malam, tajul_admin bersama Sdr. Abd Syukor serta pegawai tugas-tugas khas kepada Dato' Tajul, Pak Din pun sampai kerumah Pak Mad untuk menyerahkan kerusi roda tersebut seperti diarahkan.Mudah-mudahan lepas ni Pak Mad boleh keluar bersiar-siar dan tak terperuk dirumah saja sebagaimana sebelum ini.


Tiada ulasan: