Sabtu, 19 Januari 2013

Bible Berbahasa Melayu Sudah Mula Diedarkan Secara Percuma Di Pulau Pinang.




Sejak beberapa hari lalu, beberapa lelaki telah memasuki perkarangan sekolah untuk mengedar bible berbahasa melayu kepada pelajar-pelajar Melayu di Pulau Pinang.

Yang terkini berlaku di perkarangan Sekolah Menengah Jelutong Jalan Penaga, apabila sebuah kereta berhenti dan menurunkan dua orang lelaki cina dipercayai mubaligh kristian sambil memakai beg penyandang meluru masuk ke kawasan sekolah tersebut tanpa rasa bersalah.

Lelaki itu terus masuk ke perkarangan sekolah dan menemui beberapa pelajar perempuan Melayu bertudung yang sedang menunggu bas lalu menyerahkan kitab Bible tersebut.

Tanpa menyedari perlakuannya dirakam, lelaki itu terus bercakap-cakap dengan beberapa pelajar Melayu lelaki kemudiannya menyerahkan juga beberapa bible tersebut.

Difahamkan juga menurut sumber lelaki cina itu berkata bahawa "bila selesai membaca buku ini hubungi dia seperti nombor yang tercatat di bible untuk mendapatkan wang saguhati". Lelaki cina itu juga telah diawasi oleh dua orang lain yang dipercayai adalah 'bodyguard'.

Laporan Polis telah dibuat di balai Polis Jelutong dan pihak polis sukar untuk menyiasat kerana perbuatan ini ada kaitan dengan kerajaan negeri Pulau Pinang.

Inilah sebabnya Kristian bermati-matian mendesak kerajaan persekutuan untuk membenarkan mereka mencetak dan menggunakan kalimah Allah dalam bible berbahasa Melayu kerana target mereka adalah remaja Melayu.

Difahamkan dalam bible tersebut juga terdapat perkataan kalimah Allah yang sebelum ini dipersetujui oleh kepimpinan pakatan rakyat termasuk Nik Aziz, Haji Hadi, Anwar Ibrahim , Mat Sabu dan Lim Kit Siang.

Dan Timbalan Presiden PKR Azmin Ali telah pun bertegas mahu membenarkan penganut Agama Kristian menggunakan perkataan Kalimah Allah dalam bible mereka dan Azmin menolak sekeras-kerasnya fatwa yang dikeluarkan oleh Dewan Ulamak Syura Pas.


Tahniah Nik Aziz dan Pakatan Rakyat diatas perjuangan ini!!!

Tiada ulasan: