Sabtu, 2 Februari 2013

Demi Kemenangan BN, Jangan Sokong Individu Cuba Sabotaj Parti - Tun Dr. Mahathir

Tun Dr. Mahathir menjawab soalan wartawan ketika sidang media selepas Majlis Himpunan Mesra Rakyat Parlimen Merbok di LHDN Sungai Petani.


Tun Dr. Mahathir Mohamad menggesa penyokong Barisan Nasional (BN) agar tidak menyokong individu yang cuba mensabotaj calon yang telah di pilih oleh Presiden parti, Dato' Seri Najib Razak pada PRU-13.

Dalam sidang media di Majlis Himpunan Mesra Rakyat Parlimen Merbok bersama Tun Dr. Mahathir Mohamad yang di adakan di Dewan Lembaga Hasil Dalam Negeri ( LHDN ) Sungai Petani, beliau turut menasihatkan penyokong BN agar menyokong BN bukan kerana individu tertentu, sebaliknya menyokong BN kerana parti dan kerana perjuangan Agama, Bangsa dan Tanah Air.

Ditanya pandangan beliau berkenaan persiapan Barisan Nasional menghadapi PRU 13, beliau berkata,

"Pimpinan parti kini dilihat giat berkerja, Dato Seri Najib Razak dan Tan Sri Muhyiddin Yassin begitu rajin membuat lawatan untuk berjumpa dengan rakyat sehingga rakyat memberi sokongan baik, parti-parti komponen BN dilihat lebih aktif untuk menghadapi PRU 13", katanya.

Berkenaan pengundi BN yang merajuk pada PRU 12 yang lalu, beliau yakin mereka akan berpatah balik untuk menyokong BN pada PRU 13 yang bakal tiba tidak lama lagi.

Dalam sidang media tersebut, Tun Dr Mahathir juga menyatakan, beliau melihat BN di Kedah boleh mengambil alih kembali kuasa pentadbiran Kerajaan Negeri daripada Pakatan Rakyat kerana masalah BN Kedah ketika menghadapi PRU 12 yang lalu sudah dapat diatasi.

Tiada ulasan: